вторник, 21 януари 2014 г.

Адът

Да кажем, че съм се повлияла от една провокация. Ще препиша няколко стихчета, които съм писала в периода 1992-1994, с етикет "това не е опит за поезия". Започвам с "Адът" - някакви безсънни нощи ми напомня. Сега спя като пън.

***
1992

Адът е мястото, където нямаш избор.
Ако те хранят - ядеш.
Ако не дават - гризеш
самия себе си.

Крещиш, а гласът ти не се чува,
защото всеки крещи,
когато къса част от себе си със зъби,
когато няма избор,
когато осъзнава, че е тук завинаги.

Не можеш да изключиш съзнанието си -
то е по-будно отвсякога.

Не можеш и не бива -
осъден си да чуваш и разбираш всичко
заради въображаемото зло,
което някога си причинил.
И стискаш дланите в юмрук,
гориш във жажда,
гладът те омаломощава,
очите се затварят,
лепнещи за сън.
Ала не можеш да спиш.
Не можеш и не бива.

Осъден си да виждаш
и да разбираш всичко
заради въображаемия грях,
който някога си извършил.

Моли за опрощение!
Моли за забрава!
Моли за милост!
(Ще ти позволят да заспиш.)

1 коментар:

  1. ''заради въображаемото зло,
    което някога си причинил.''

    ''заради въображаемия грях,
    който някога си извършил.''

    Да, този ад, в който си осъден без причина...от някой друг...грр

    (''Не можеш да изключиш съзнанието си -
    то е по-будно от всякога.'' - само вметвам - това тука съм аз, не, че изживявам някакъв ад, в никакъв случай, просто е хубаво да се видя в някакво твое творение от далечната '92 година хаха)

    п.п. Слава богу, че сега спиш като пън! Това е доказателство, че има рай ;)
    Айде, давай и други ''не опити за поезия'', много ти ги харесвам <3

    ОтговорИзтриване